Thursday, December 2, 2010

Harapkan Pagar, Pagar Makan Cili Padi

ha3...tengok tajuk di atas macam pelik je kan..
 
Sebagai seorang penggemar masakan pedas yang eksotik,
aku rasa sangat dukacita kerana perkataan PEDAS tu seolah-olah diabaikan oleh kebanyakan tempat yang aku pergi makan.
Tak pastilah pulak siapa yang mengabaikan perkataan tu, sama ada si pengambil order ataupun si tukang masak.

Aku sangat pasti aku ada sebut magic word tu masa aku dinner tadi.

Aku: Bro, Nasi Goreng Kampung satu, kasi PEDAS tau..
Bro: OK set!

Time sampai nasi tu, aku tengok dalam pinggan, wah nasi ni ade hirisan kehijauan, ni mesti cili padi hijau nih...
sekali sangkaanku meleset sama sekali..
rupa-rupanya itu hirisan KACANG PANJANG..cis!! buncis tul..
tak de satu pun hirisan cili..

Rasenye mau jerit saja "Bro, ape ni, tak pedas langsung..masak balik kasi pedas!!"
atau mungkin lain kali aku sindir diorang "Bro, kasi cili potong satu mangkuk!!"



Yang pastinya, aku tak mau lagi ke kedai tersebut. Oh! Sirap Laicinya pun ampes jugak..rasa sirap jer..laici pun rase cam kertas..kalo tau macam tu, aku rasa makan maggi dan bancuh air Roselle kegemaranku lagi bagus! hu3...

Sekian ceritera untuk malam ni. Wassalam...
Best Regards,

4 comments:

  1. hahahaha
    ko nak makan pedas ker?
    ko order nasi goreng kampung dekat padang jawa
    situ dia punya bilangan cili dia macam kacang buncis dalam nasi goreng
    nangis2 kawan aku makan
    hahahaha

    P/S : Lu Langsi Lu Mati

    P/S : Review Filem : Ngangkung Boleh Tahanlah & Kutipan Filem 2 Alam Berapa Juta?

    ReplyDelete
  2. alang2 nk pedas order la nasi goreng cili padi..huhu
    kalo tu pn xpedas mmg sah la cili padi dia dah hbs..haha

    ReplyDelete
  3. Cara mudah untuk menaikkan trafik blog anda.Mesti Buka. @ http://backlink10.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. hans, jom pi mkn kt pdg jawa..nk try gak nasi goreng kampung dia yg pedas tu, kalo dpt kat aku mmg suke gile ah ha3...

    zazachan, masalahnya nasi goreng kmpng pedas lg best dari nasi grg cili padi hu3...

    boy, err x brape nk phm le he3...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...